Az értékelés során törekszünk az objektivitásra, egy reális és mindenki számára hasznos szempontrendszer kialakítására.
10-es skálán értékeljük a következőket:
Feladatok: Azt tapasztaltuk, hogy egy kiszabadulós játék akkor élvezhető igazán, ha a feladatok logikusan, következetesen épülnek fel. Rontja az élményt, ha céltalanul kell jönni-menni, nincs elég támpont, vagy nem egyértelműek. Az is probléma, ha túl egyszerűek a feladatok. Ez a szempont egy iránymutatást ad ezek alapján, hogy mekkora kihívásra, izgalomra számíthattok egy-egy helyen. |
|
Dizájn: Nagyban meghatározza a játékélményt a pályák kialakítása, hangulata. Ha van kerettörténet, akkor fontos, hogy a pálya tényleg tükrözze azt a stílust, kort. Akkor jelent maradandó élményt egy helyszín, ha sikerül valami egyedit alkotni, a feladatokat is kreatív köntösbe bújtatni. Ilyenkor lehet igazán belefeledkezni a játékba, repül az idő, és az egész kijutás néhány percnek tűnik. |
|
Nehézség: Ezzel a szemponttal nincs könnyű dolgunk, nehéz objektíven megállapítani, hogy milyen nehéz egy pálya. Mégis erre törekszünk és a megszerztett egyre nagyobb rutint félretéve, a többi pályához hasonlítva pontozni minden helyszínt. |